13‏/5‏/2011

الموت أرحـــــــــم

للكبــــــــار فقط
مرة واحد فتح صفحه الفيس بوك تلقى دعوة من واحدة بتبحث عن صديق

أضافها لصفحته وطلب منها صورة وبعض المعلومات للتعارف
فردت عليه ببعض المعلومات ورفضت ارسال صورة لعدم تأكد الثقه بينهم بعد
على العموم أنا كل الناس بيقلولى أنتى حلوة قوى.
فقلها طب أوصفيلى جسمك
فقالت له أنا كل حاجه فيى مسمسمه جسمى مسمسم ومنخيرى مسمسه وبوقى مسمسم
وعسيلى مسمسم.
فرد عليها جميل بس على فكرة أنا مابحبش السمسم وخلع الزبون.
أتغاظت البنت قوى وفكرت كيف تصلح خطأها فى المــرة القادمه
أنشأت البنت صفحه جديدة بأسم جديد وطلبت من نفس الشخص الصداقه
أضافها أخينا لصفحته وطلب منها نفس الطلبات
فردت عليه أنا كل الناس بيقلولى أنتى حلوة قوى
فقال لها طب أوصفيلى جسمك
فقالت له أنا حلوة وملظلظه كل حاجه فيى ملظلظه جسمى ملظلظ ومنخيرى ملظلظه
وبقيى ملظلظ وعسيلى ملظلظ .
فرد عليها هايل بس على فكرة أنا مابحبش الملظلظين وخلع الزبون.
أتغاظت البنت قوى وفكرت كيف تصلح خطأها فى المــرة القادمه
فى المرة الثالثه تكرر نفس السيناريو
فقالت له أنا حلوة ومتوسطه كل حاجه فيى متوسطه جسمى متوسط ومنخيرى متوسطه
وبقيى متوسط وعسيلى متوسط .
فرد عليها عظيــم بس على فكرة أنا ماليش فى الســتات وخلع الزبون.
أتغاظت البنت قوى وفكرت كيف تنتقــم منه تفتكر البنت قالت له أيه؟
فقالت له على فكرة أنا راجل ذيك أيه رأيك فى المفاجأة ديــــــــى....
أحس أخينا بالحرج تفتكر كيف خرج أخينا من المطب دا............
قال لها بس على فكرة أنا ما ليش فى الرجاله.
أتغاظت البنت قوى واتنرفزت عليه أمال أنت ليك فى أيه .......
أنت أكيد بتاع عيال؟
فقال لها ولا حتى ديى.
فأستغربت البنت وقالت له أه دا أنت بتاع نفسك
بــــــــــــس أنت بتحب نفسك ياأنانى يانرجسى.
فقال لها يابنتى أنا صديقك الذى أصدقك القول وعلشان أريحك أنا بطلت كل
حاجه من زمان وعندما حانت ساعه الموت قال لى ملك الموت نفسك فى أيه
قبل ما تموت ؟
قلت له نفســــى ألاقى حد صادق ومش كداب فى الدنيـــا دى .
فرد على وقال معقوله كل الناس كدابين أكيد أنت بتكدب على.
فقلت له تحب أثبتلك !؟
فقال ماشــــى ورينى ياعـــــم .
فدخل الرجل على صفحته فى الفيس بوك وكرر نفس التجربه الســابقه
وكل مايتعرف على واحدة تقول نفس الكلام السابق أنا حلوة ومسمسمه
أنا حلوة وملظلظه أنا حلوة ومتوسطه وهكذا............
وأخيرآ قال الرجل لملك الموت شوفت ياعـــــم كل الســــتات كدابيـــن.
فقال له الملك أه علشان كده ............ أنت عارف مين الســــت دى ؟
فقال الرجل لاأعلـــــــــم .
فقال الملك دى مراتك يامغفل .
أتخض الرجل وفزع فقال الحمد لله أنك جيت قبل ماتعرف أنى أنا الذى دوختها
السبع دووخات يالا ياعـــم أشتغل المـــــــــــــــوت أرحـــــــــــــــــم .

حكــــــــــــــيم الفيس بوووووووووك............

هناك تعليق واحد:

  1. غير معرف5/14/2011 06:36:00 ص

    ههههههههههههه
    ميش ممكن قصة جامدة يعنى هو فى الاخر عرف ان دى طلعت مراته... طب الحمد لله
    بس معقول كل الستات كدابين...هههههه
    ولاء خالى بالك راح فى الاخر بيقول لملك الموت شوف شغلك ....ههههههه
    شكرآ على القصة الطريفة دى...
    طارق سليم

    ردحذف